چراغ قرمز پر حاشیه

دو تا خاطره چراغ قرمزی برای هفته گذشته بنویسم تا یادم نرفته

پشت چراغ قرمز پسره اومد شیشه رو پاک کنه گفتم نکن پول همراهم نیست 500 گذاشت زیر برف پاک کن گفت خیلی گدایی

با سنگ  بیرون بودم.  پشت چراغ قرمز پسره  14-15 ساله از سمت شاگرد که من نشسته بودم اومد شیشه پاک کنه گفتیم نکن آب ریخت رو شیشه و شیشه رو کثیف تر کرد گفتم عزیز من مگه نگفتم نکن. گفت جووووووووون یکبار دیگه بگو عزیزم  تا بمیرم برات . سنگ داد زد هوووی . دوید رفت . اونقدر خندیدم که دل درد گرفته بودم . بعد از اون  سنگ همش دعوام میکرد که چرا شیشه سمت خودت رو میدی پایین . داستانی داشتیمااااا.

این روزها دارم فکر میکنم که چقدر تحصیل در یک دانشگاه  خوب و بنام ( شریف- امیرکبیر-تهران- علم و صنعت - خواجه نصیر - صنعتی اصفهان- فردوسی مشهد - و ...  منظورم دولتی های بنام هست )میتونه در دایره دوستاش  و حتی در مسیر موفقیت و شغلی اش تاثیر پذیر باشه . اگه تجربه ای دارید  راهنمایی کنید لطفا

نظرات 4 + ارسال نظر
فرزانه چهارشنبه 24 آبان 1402 ساعت 08:47

وااای خیلی باحال بودن خاطره هاتون
در مورد سوالتون بنظرم هیچی مطلق نیست. بستگی به خیلی چیزا داره

از نزدیک تجربه کردنش خیلی شوک آور بود ولی واقعا به ازای هر کدوم کلی خندیدم
منم معتقدم بستگی به چیزهای دیگه ای هم داره اما برندینگ دانشگاه بی تاثیر هم نیست

زهرا دوشنبه 22 آبان 1402 ساعت 11:21

سلام
کلا پایین دادن شیشه خطرناکه انقدر دزدی و ازار و اذیت زیاد شده متاسفانه.
درمورد ارتباط دانشگاه و معاشرتها...
من متولد 62 هستم یعنی قدیم ها دانشگاه علم و صنعت و علامه لیسانی و فوق لیسانس گرفتم
خیلی خیلی موثر بود در جایگاه شغلی فعلیم و معاشرتهام
کلی استاد به نام و ادم حسابی میشناسم و دوستانم در زمینه رشته خودمون و در صنایع مرتبط مطرح هستند.
اما با توجه به مشاهداتم در اطرافیان ، الان دیگه اونجوری نیست انگار
به شخصیت و نوع نگاه بچه و مدل خانواده هم خیلی ربط داره.
روش های الگو پذیری و شکل گیری ارزش ها در خانواده شکل میگیره و متناسب با اون ارتباطات
انشالله همه بچه ها شاد و موفق باشن

سلام
شیشه زیاد پایین نبود و شاید یک سوم پایین بود ولی خب آزار کلامی بود و متاسفانه از بچه ای که سنی نداشت
ممنون از راهنمایی هاتون ، دقیقا منم جدیدا دارم در بچه های امروزی این مشکل رو میبینم که شکل گیری ارتباطاتشون با علم رابطه ای نداره و یا کمتر از قبل هست، قبلا اون دایره ارتباطات و موفقیت ها و همکاری ها بیشتر بود
انشالله

سحر یکشنبه 21 آبان 1402 ساعت 16:29 http://senatorvakhanomesh.blogfa.com

این متن آخر درمورد آینده کی بود؟آینه یا برادرزاده هات؟
مهم هست و کمک کننده ولی به گمونم رفته رفته این اهمیت کم بشه به خیلی دلایل.
اما بازم محیط و دوست مهم

در مورد آینده کسی نبود ، جدیدا یک دوره eviews شرکت کردم همشون از دانشگاه های دولتی خوب و جایگاه شغلی خوب و در کنارش دوره های خوبی هم به پیشنهاد اساتیدشون رفتند مثلا سه تاشون کاندیدای cfa سطح ۳ هستند و خب افرادی رو هم دیدم که دکتری شریف دارند و دریغ از یک کلام حتی درست صحبت کردن و تا الان هنوز بیکار هستند و در مغازه کار میکنند
دوست دارم‌ استراتژی موفقیت رو بدونم من به شخصه فرصت های زیادی سوزوندم ولی شاید بشه با پیدا کردن استراتژی افراد موفق مشاور بهتری برای بچه ها باشیم

ربولی حسن کور یکشنبه 21 آبان 1402 ساعت 14:50 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
پس تا اطلاع ثانوی اجازه پایین کشیدن شیشه را ندارید

سلام
نه دیگه اطلاع ثانوی تموم شد فقط پشت چراغ ها باید شیشه بالا باشه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.