آینه نگار

بلاخره آینه رو بردم دندونپزشکی و به دندوناش فلوراید زدند . دو تا دندونش لکه کوچیک داشت که دکتر گفت مدارا کنید . نشستن و همکاریش رو ی یونیت خوب بود ولی از صدای براش پاک کننده دندون ترسید و نذاشت دکتر دندوناش رو( به قول آینه )مسکاک برقی بزنه . 200 هزار تومان هم ازمون گرفتند . البته اینکار در مراکز بهداشت هم انجام میشه که فکر کنم رایگان هست یا اگر هزینه ای داشته باشه بسیار کم شاید کمتر از 10 هزار تومان . از اونجایی که سنگ بابت کرونا حساس بود ما بردیم بیرون وگرنه واقعا نیازمند هزینه زیادی نبود . هر 6 ماه یکبار هم باید تکرار بشه . بابت غربالگری چشم هم از بهداشت باهام دو ماه پیش تماس گرفتند و یک روز رو بهم گفتند که باید برم که چون کار داشتم گفتم برای روز بعد بهم وقت بدید . یک شماره تماس دادند بابت وقت گرفتن اما در این دو ماه هیچکس جواب نمیده . از بهزیستی شماره تماس غربالگری چشم کودکان رو پیدا کردم آدرسی که اونا عنوان میکنند اصلا در محدوده خونه یا مسیر عبوری نیست . پرسیدم حتما باید انجام بدیم نمیشه برد بیمارستان یا مطب بیرون گفتند کارت غربالگری چشم مثل کارت واکسن برای ثبت نام مدرسه واجب هست . از یکی از مراکز وقت گرفتم که باز با اعتراض سنگ مواجه شدم که کروناست و من مخالف هستم  و خودش گفت ببریم پیش دوست چشم پزشکمون . جدیدا زیادی به عضو خصوصی اش دست میزنه . اولش فکر میکردم به خاطر کنجکاوی هست ولی از دیروز ادارش بوی بدی میداد و همش هم میگه میسوزه . باید ببرم دکتر و آزمایش بده . کلا این 10 روز روز آینه بود .

جدیدا با کتاب خوندن مشکل پیدا کرده و تا کتاب میبینه میره داخل کشو قایم میکنه یا بهش میگیم داستان بگم برات  گوشاشو با دستاش میگیره و داد میکشه نه دوست ندارم . از نقاشی هم خوشش نمیاد و کلا نسبت به یک ماه قبل تمام علاقه مندی هاش عوض شده . الان بیشتر دوست داره ظرف بشوره . و همش ازمون میپرسه تشمته ؟؟؟؟ و بزور بهمون آب میده و سریع میره کلی مایع ظرفشویی میریزه رو اسکاچ و همه جا رو کفی میکنه  و میگه دارم ظرف میشوفم . در کابینت زیر سینک  اونقدر رد آب داره که دیگه از پاک کردنش خسته شدم .با باباش رفته اسباب بازی فروشی و چرخ خیاطی خریده . بعد به تقلید از  همسایه مامان اینا ( خیاط هستند) همونی که خیلی آینه رو دوست دارند ، پشت میز میشینه عینک آفتابی منو میزنه و یک تکه پارچه  هم از همسایه مامان اینا گرفته میبره زیر چرخ و بعد با قیچی مثلا برش میزنه و آخر سر میگه مامان ...(اسمم رو میگه ) خانم بیا لباستون آماده است و بعد من میرم و کلی به به و چه چه میکنم و آینه میگه مبارکه و کارتت رو بده و بعد الکی من کارت میدم و اونم الکی کارت میکشه و دقیقا مثل همسایه اون تکه پارچه رو میزاره  لای یک تکه کاغذ و من در رو میبندم و باز بازی تکرار میشه .

پنجشنبه ها همچنان میرم تیر اندازی ( تیر کمان در فضای باز) و واقعا در روحیه ام تاثیر مثبت گذاشته .