آینه نگار

بلاخره آینه رو بردم دندونپزشکی و به دندوناش فلوراید زدند . دو تا دندونش لکه کوچیک داشت که دکتر گفت مدارا کنید . نشستن و همکاریش رو ی یونیت خوب بود ولی از صدای براش پاک کننده دندون ترسید و نذاشت دکتر دندوناش رو( به قول آینه )مسکاک برقی بزنه . 200 هزار تومان هم ازمون گرفتند . البته اینکار در مراکز بهداشت هم انجام میشه که فکر کنم رایگان هست یا اگر هزینه ای داشته باشه بسیار کم شاید کمتر از 10 هزار تومان . از اونجایی که سنگ بابت کرونا حساس بود ما بردیم بیرون وگرنه واقعا نیازمند هزینه زیادی نبود . هر 6 ماه یکبار هم باید تکرار بشه . بابت غربالگری چشم هم از بهداشت باهام دو ماه پیش تماس گرفتند و یک روز رو بهم گفتند که باید برم که چون کار داشتم گفتم برای روز بعد بهم وقت بدید . یک شماره تماس دادند بابت وقت گرفتن اما در این دو ماه هیچکس جواب نمیده . از بهزیستی شماره تماس غربالگری چشم کودکان رو پیدا کردم آدرسی که اونا عنوان میکنند اصلا در محدوده خونه یا مسیر عبوری نیست . پرسیدم حتما باید انجام بدیم نمیشه برد بیمارستان یا مطب بیرون گفتند کارت غربالگری چشم مثل کارت واکسن برای ثبت نام مدرسه واجب هست . از یکی از مراکز وقت گرفتم که باز با اعتراض سنگ مواجه شدم که کروناست و من مخالف هستم  و خودش گفت ببریم پیش دوست چشم پزشکمون . جدیدا زیادی به عضو خصوصی اش دست میزنه . اولش فکر میکردم به خاطر کنجکاوی هست ولی از دیروز ادارش بوی بدی میداد و همش هم میگه میسوزه . باید ببرم دکتر و آزمایش بده . کلا این 10 روز روز آینه بود .

جدیدا با کتاب خوندن مشکل پیدا کرده و تا کتاب میبینه میره داخل کشو قایم میکنه یا بهش میگیم داستان بگم برات  گوشاشو با دستاش میگیره و داد میکشه نه دوست ندارم . از نقاشی هم خوشش نمیاد و کلا نسبت به یک ماه قبل تمام علاقه مندی هاش عوض شده . الان بیشتر دوست داره ظرف بشوره . و همش ازمون میپرسه تشمته ؟؟؟؟ و بزور بهمون آب میده و سریع میره کلی مایع ظرفشویی میریزه رو اسکاچ و همه جا رو کفی میکنه  و میگه دارم ظرف میشوفم . در کابینت زیر سینک  اونقدر رد آب داره که دیگه از پاک کردنش خسته شدم .با باباش رفته اسباب بازی فروشی و چرخ خیاطی خریده . بعد به تقلید از  همسایه مامان اینا ( خیاط هستند) همونی که خیلی آینه رو دوست دارند ، پشت میز میشینه عینک آفتابی منو میزنه و یک تکه پارچه  هم از همسایه مامان اینا گرفته میبره زیر چرخ و بعد با قیچی مثلا برش میزنه و آخر سر میگه مامان ...(اسمم رو میگه ) خانم بیا لباستون آماده است و بعد من میرم و کلی به به و چه چه میکنم و آینه میگه مبارکه و کارتت رو بده و بعد الکی من کارت میدم و اونم الکی کارت میکشه و دقیقا مثل همسایه اون تکه پارچه رو میزاره  لای یک تکه کاغذ و من در رو میبندم و باز بازی تکرار میشه .

پنجشنبه ها همچنان میرم تیر اندازی ( تیر کمان در فضای باز) و واقعا در روحیه ام تاثیر مثبت گذاشته .

نظرات 2 + ارسال نظر
گندم جمعه 19 شهریور 1400 ساعت 16:47 http://40week.blogfa.com

سلام اینجا که گفتند خودتون برید بیرون برای چشم و همچنین برای شنوایی . جالبه دختر فسقلی ما که علاقه مندی اش برای شستن ظرف و جمع جوجور کردن را از دست داده رفته سمت دوچرخه سواری و بپر بپر و ورزش کردن و نشون دادن عضلات شکم و بازوش . دایم میگه قوی شدم

سلام
ای جان آسمان
منم برای چشم بردم بیرون

مونا سه‌شنبه 16 شهریور 1400 ساعت 00:18 https://motherofflowers.blogsky.com/

شیشه جان!زینا امسال کلاس اول ثبت نام کردم ولی کسی از من کارت سنجش چشم بهزیستی نخواست،خودشون سنجش انجام‌می دهند لازم باشه می فرستند دکتر چشم پزشک که چون زینا بی دقت و علامت ها رو درست نگاه نمی کرد بردمش دکتر چشم پزشک و با دستگاه معاینه کرد و فرم لازم را پر کرد و بهم گفت زینا بی دقت! همین!!!
و اینکه دکتر هلا.کویی میگه تا هفت سالگب هر شش ماه یکدفعه بچه ها یکهوووو تغییر می کنند و آدم های جدید می شوند یکجور بحران،حتی حرف های زشتی که فراموش کردند ممکن تکرار کنند!!!
سوزش و ادرار بدبو رو جدی بگیر،اگر عفونت ادراری باشه یکهو تب خیلی سخت و طولانی داره

منم بیرون بردم چشم پزشکی
دقیقا هر 6 ماه یکبار کلا تغییر میکنند

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.