کلاس مجازی

کلاس های آنلاین مدارس هم عالمی دارند .

تا اینجای سال تحصیلی تقریبا 6 جلسه  مدرسه آینه مجازی بود و واقعا در پایان هر زنگ میگفتم خدا به معلم های پیش دبستانی و احتمالا اول دوم دبستان صبر بده و

من خودم دبیرستان در مدرسه تدریس کردم  . بچه های دبیرستان بزرگ هستند و نقش بازی می کنند ولی بچه های پیش دبستانی  و اول دوم کوچولو هستند و خود خود واقعی شون هستند .

مثلا امروز ریاضی داشتند . خانم معلم  گفت صفحه 22 رو بیارید همون که دو تا دو کنار هم هستند با هم دوستند . سوال ها شروع شد چرا با هم دوستند ؟ با هم دوستند چیکار میکنند ؟ اگر با هم قهر کنند بباید چی صداشون کنیم ؟  بعد از سوالات عجیب غریب  معلم دونه دونه اسم صدا کرد و در مورد شکل پرسید و گفت  باید چیکار کنند  . همه بچه ها دوربین و صداشون باز بود و همگی با هم حرف میزدند . کافی بود معلم صدا رو کلی mute کنه قیافه ها گریان میشد . زنگ بعد زبان داشتند معلم بچه ها رو یکی یکی صدا میزند و سوال می پرسید تا حدودی مرتب  تر جواب میدادند ولی آخر کلاس دو سه تا از بچه ها گفتند چرا به ما بعد از جواب دادند نگفتی excellent  و بیچاره خانم معلم از اول به همه گفت  excellent . زنگ بعدی کاردستی بود  بچه ها به خانم معلم شکایت داشتند که چرا به ما نگفتی کارت عالی بود  و در بین تمامی این سر و صدا ها هرزگاهی صدای مادری که یکی دو باری به فحاشی  به بچه اش منجر میشد و معلمی که فقط لبخند میزد و می گفت صبورتر باشید .

ولی خدایی کلاس آنلاین برای این سن خیلی سحت هست . خود آینه نصف زمان رو رو مبل لم میده . البته مشق ها و تکالیفش رو مینویسه و رنگ میکنه ولی بیشتر در عالم خودشه .

به نسبت پیش دبستانی بودنشون تکلیف زیاد میدن . نقریبا همه جای کتاب ها باید رنگ آمیزی بشه و در کنار اون کتاب ها زیبان و هوش  و دفتر شطرنجی  و دفتر مشق هم اضافه میشه . آینه حقیقتا اعتراضی نمیکنه ولی اکثر مامانا  از زیاد بودن تکالیف شاکی هستند .

فیلیمو انیمیشن جدیدی از مجموعه کتاب خاطرات یک بچه چلمن اکران کرد  در مورد کریسمس بود . شنبه رفته بودیم باغ کتاب آینه مجموعه کتاب خاطرات یک بچه چلمن رو دید و ازمون خواست براش بگیریم و از شنبه تا امروز جلد یک رو نصفش رو خوندیم و همش داره با سه قسمتی که ازش ساخته شده قیاس میکنه و  لذت میبره

برای آینه از این پک هایی که میشه گردنبند و دستبند و اینجور چیزها ساخت خریدم ( پلاستیکی هست و  بیشتر دخترونه ) . برای خودش با مهرها ها گردنبند ساخته و با کش دستبند . ازم می پرسه مامان اینا چیه میگم مهره . میگه الکی نگو مهره برای نماز خوندنه اینا یه چیز باارزش دیگه اند . ( از دیدگاه من اسباب بازی دختر پسر نداره )

نظرات 1 + ارسال نظر
ربولی حسن کور دوشنبه 27 آذر 1402 ساعت 23:42 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
هم عماد در دوران بچگی و هم عسل کتابهای بچه چلمنگ را میخونن. اما اصلا نمیدونستم انیمیشن هم داره! ممنون
فردا برم یه سرچ بکنم.

سلام
کتابش برای ۱۰ سال به بالا خوبه و جذابه ما الان موقع خوندن یکم کلمات رو مودبانه می کنیم
انیمیشن هاش (۳تا ساخته شده تا الان) هم به اندازه خود کتاب جالب هستند

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.