شعر درمانی

یک مدت بود که آینه بشدت موهای منو میکشید . بطوری که از شدت درد گریه میکردم و بعضی وقت ها حالم بد میشد . کاشالله دستش هم سفت هست و کلی قلقلکش میدادم تا دستش رو رها کنه . چند وقت پیش رفته بودیم گل فروشی ، رفا و شروع کرد به گل ها دست زدن . منم همونجا کنارش نشستم و براش شعر شاپرکی گفت چی گفت  رو خوندم و اون قسمتی رو که میگفت گفت به گلا دست نزنید دست دست دست نمیزنیم و غنچه هاشون و نکنید نه نه نه نمیکنیم رو  شادتر براش خوندم . وقتی هم برگشتیم خونه سریع براش دانلود کردم و نزدیک 10 بار گذاشتم کلیپش رو ببینه و بطور معجزه آسایی تاثیرش رو دیدم . الان میره میشینه جلوی گلدونای خونه از دور براشون بوس میفرسته و تا منو میبینه دستش رو به حالت نه تکوم میده و میگه نه نه نه دس نه  . چند روز پیش که موهام رو پیچونده بود تو دستاش و من داشتم جون میدادم همون شعر رو خوندم و گفتم ما به سر مامان دست نمیزنیم دست دست دست نمیزنیم ، موهای مامان رو نمیکشیم نه نه نه نمیکشیم و همون لحظه خودش ول کرد و یک نازی کرد و رفت . الان هر وقت تا میاد سمت موهام کافیه بگم ما به سر مامان ، خودش بلافاصله کمی فاصله میگیره و میگه نه نه نه دست نه و یک بوس میفرسته و میره و اینطوری من تونستم یکی از مشکلات رنج آور مادریم رو مدیریت و حل کنم

 من و سنگ کلمه نه رو خیلی خیلی خیلی کم برای آینه بکار میبریم .  و آینه بر خلاف بچه هایی که دور و برمون بودن و همش برای خیلی چیزها نه میگفتند تا این مورد بالا شاید دو سه بار نه گفته بود و کلا  نه براش کاربردی نداشت . وقتی کار خطرناکی میکنه به حای نه گفتن با جمله مثبت براش توضیح میدادیم و یا اون وسیله خطرناک و یا خود آینه رو از محیط دور میکردیم . شاید به  خاطر همینه که الان با دیدن اون کلیپ شعر مفهوم درد و ناراحتی رو فهمیده و نه رو در اون مورد درست بکار میبره و اون کار رو انجام نمیده . البته از اون شهر مثبت هم استفاده میکنیم . مثلا بهش میگم ما مامان رو بوس میکنیم بوس بوس بوس بوس میکنیم . میدوه و میاد بوسم میکنه . تاثیر شعر های کودکانه رو نباید نادیده گرفت . الان عمو ها و خاله های زیادی هستند که برای بچه ها شعر می خونند مثل عمو امید و خاله نرگس و .... اما راستش من تا حالا هیچکدوم رو تا حالا برای آینه نذاشتم چون احساس کردم اون سبک از شعر مناسب  بچه من نیست . من بیشتر شعر های حسنی که کلیپ های تصویری هم براش ساختند و  شعر های هنگامه یاشار رو براش میخونم .

نظرات 2 + ارسال نظر
دل آرام چهارشنبه 25 دی 1398 ساعت 18:07

در مجموع شعر و کتاب هم هوش بچه رو زیاد می کنن هم چیزای زیادی یادشون میدن. الانم آینه واقعا کوچیکه. یکسال دیگه کلی تفاوت میکنه و هرچی باهاش شعر و کتاب بخونی بعدا تفاوتش رو میبینی. من دخترم تو مهد سرآمد شده از بس دایره لغات بالایی داره و حرفهای عجیب میزنه و بزرگتر از سنش.
یه روزش بود کلی براش قصه میگفتم. روند شعر و کتاب عالیه و موثر

دقیقا حرفتون درسته
الان پسرم با اینکه یک سال و هشت ماهش هست ولی یکسری کلمات رو خوب ادا میکنه و عامل اصلیش به نظر خودم اون همه شعر و کتابی هست که براش میخونم

زهرا چهارشنبه 25 دی 1398 ساعت 11:22

سلام و روز بخیر
عزیزم کشیدن مو یکی از مراحل رشد هست و خیلی طبیعی منعش نکنید لطفا اما یک بالشتک نرم درست کنید و با نخ کاموا موهای بلند براش درست کنید هروقت اومد سمت موهای شما بالش رو بدبد و بگید بیا با هم ببافیم موهاشو یکم هم حین بازی بکشید نخ ها رو و تخلیه انرژی صورت بگیره.
برای بچه هایی که ماماناشون رو میزنن یا گاز میگیرن هم بالشتک نرم برا کوبیدن و گاز گاز کردن کاربرد داره.
امیدوارم همه بچه ها سالم و خوب باشن.

پیشنهاد خوبی بود ممنون
ولی پسر من به خاطر شوخی فقط و فقط و از روی محبت موی منو میکشه وگرنه نسبت به هیچکس این واکنش رو نداره، حتی موهای عروسکش رو هم نمی‌کشه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.