برنامه

داشتن یک کوچولوی  در زندگی باعث شده که کمی نظم غذایی داشته باشیم . و یا بهتره بگم برای آینه با نظم و رعایت بیشتری غذا درست کنم .

یک روز در میان یک عدد تخم مرغ یا 3-4 تا تخم بلدرچین .  یک روز به شکل نیمرو که کامل میزارم سفیده و زده بپزن و هرزگاهی برای یکی دو دقیقه دمکنی میزارم برای وعده صبحانه . یک روز کوکو سیب زمینی به عنوان میان وعده بعد از ظهرها و یک روز هم کامل میپزم و حلقه حلقه خرد میکنم و کمی نمک میزنم و در این حالت فقط سفیده میخوره به عنوان صبحانه یا میان وعده .

هفته ای دوبار سوپ که داخلش کلی آب مرغ یا آب گوشت میریزم و با جو دو سر درست میکنم . به عنوان ناهار یا شام

هفته ای یکبار آش ، یا رشته یا آبغوره و دو هفته یکبار هم آش شعله از بیرون میخریم . متاسفانه آش شعله بلد نیستم و یکی دوبار درست کردم خوب در نیومد .

هفته ای دوبار پاستا یا ماکارونی کمی هم پنیر پارمسان میریزم و قارچ هم اضافه میکنم به عنوان ناهار یا شام و کلا هر زمانی که اشتهای غذا خوردن نداره .

دو هفته یکبار جوجه کباب . یا از بیرون میخریم یا خودم درست میکنم . یک کباب پز بدون دود داریم که روی اون درست میکنم . از فیله مرغ هم استفاده میکنم که خیلی نرم هست و راحت خورده میشه .

هفته ای یکبار هم کته با گوشت . کلا من زیاد کته دوست ندارم و ترجیح میدم حتی اون یک پیمانه رو هم آبکش کنم . اما برای آینه یک تکه گوشت گوشفندی یا ماهیچه رو میزارم حسابی بپزه و بعد داخل آبش برنج میریزم و میزارم با همون آب گوشت یا ماهیچه کته شه . این هم بافت نرمی داره و مورد پسند هست .

الباقی هم غذاهای روتین خودمون هست . اما سعی میکنم که غذاهای بالا رو در برنامه غذایی هفتگی آینه رعایت کنم .

خدا رو شکر مصرف شیرش خوب هست و بین 2 تا 3 لیوان در روز شیر میخوره . هرزگاهی ببینه ما خرما میخوریم یدونه میخوره . سعی میکنم روزی نصف سیب بخوره . هفته ای یبار هم آب سیب یا هویج یا پرتقال میگیرم براش و هرزگاهی هم از بیرون براش آب آناناس تازه میخریم که تا دو سه روز استفاده میشه .

هر وقت هم که غذا بیرون بخوریم انتهاب اول و آخرش کباب کوبیده است . پیتزا هم دوست داره . هرزگاهی هم براش پیتزا سالم درست میکنم .

سیب زمینی رو پوست میکیرم و ورقه ای میکنم و میریزم داخل قابلمه تا نیم پز بشه .بعد با کمی کره یا روغن کنجد سرخ میکنم .داخل ظرفی که میخوام پیتزا رو درست کنم رو کاغذ روغنی میندازم و سیب زمینی ها رو میچینم و روشون یکم پنیر پیتزا میریزم و سس میزنم . بعد گوشت چرخ کرده سرخ شده یا مرغ پخته شده ریش ریش شده رو با قارچ و درت و فلفل دلمه ای اضافه میکنم و کمی آویشن میریزم و روش باز کمی پنیر پیتزا و میزارم داخل فر و اینچنین پیتزا آماده است . این رو هم هر موقع غذایی به فکرم نرسه و گوشت یا مرغش آماده باشه درست میکنم 

می خوام در برنامه غذایی اش مصرف حبوبات و سبزیجات رو هم بیشتر کنم . مثلا سعی کنم هفته ای یکبار برای صبحانه یاشام عدسی درست کنم . شیر برنج و فرنی هم فکر کنم خوب باشه . اگر پیشنهادی دارید ممنون میشم استفاده کنم

نظرات 4 + ارسال نظر
سحر شنبه 3 اسفند 1398 ساعت 16:41 http://Senatorvakhanomesh.blogfa.com

سویق به ماهم یاد بده منم درست کنم

برای مثال سویق عدس
خوب میشورم و بعد 24ذساعت خیس میکنم (عده ای معتقد هستند که نباید خیس کرد اما من خیس میکنم که هم نفخ اش از بین بره و هم کمی نرم تر و لطیف تر میشه) بعد آبکش میکنم ومیزارم خشک بشه و بعد تفت میدم و نهایتا آسیاب میکنم
همه حبوبات رو میشه اینکار رو کرد

گندم سه‌شنبه 29 بهمن 1398 ساعت 20:19

سلام بلغور گندم گوشت و پیاز کمی دارچین و زردچوبه و نمک و اب بذار خوب بپزه تا همه له بشن گاهی شب تا صبح روی بخاری می ذارم کاملا پخته میشه فقط اب و دونش جداست بعد میذارم روی گاز و هم می زنم قوام میاد و خیلی دوست داره .
از سویق حبوبات-همه نوع حبوبات تف داده شده و اسیاب شده- هم از خیلی وقت پیش استفاده می کنم بیشتر به همراه بادام و نبات و کره و شیر می پزنم به عنوان صبحانه و میان وعده

سلام
منم سویق خودم درست میکنم خیلی سالم و خوب و مطمئن هست

گوشت و بلغور رو درست میکنم، ممنون

خانمـــی شنبه 19 بهمن 1398 ساعت 09:14 http://harfhaye-dele-khanomi.mihanblog.com/

خیلی هم عالی دستت درد نکنه
منم سعی میکنم هفته ای حداقل یکبار یا عدسی یا آبگوشت توی برنامه غذایی کنجدم باشه

آبگوشت خیلی خوبه

سحر چهارشنبه 16 بهمن 1398 ساعت 16:57 http://Senatorvakhanomesh.blogfa.com

خیلی هم عالی غذاها
من آبگوشتم زیاد درست می کنم.
کوکو مرغ یا کوکو گوشت و کلا غدای انگشتی بچه ها خیلی دوست دارت
تو لوبیا چیتی می ریزم و گوشت گوسفندی و ی دونه سیب زمینی کوچک،خیلی خوشمزه می شه
عصاره پای مرغم ی عده می گن عالی ی عده می گن نه
اونم می تونی تو سوپش بریزی

من از پای مرغ چندشم میشه با اینکه خیلی ها گفتند خیلی فایده داره اما حتی نمیتونم نگاهش کنم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.