عید فطر مبارک

سه شنبه رفتیم دکتر . یک دکتر متخصص بنام و استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی . اولین بار بود و آخرین بار هم خواهد بود . ساعت 1:30 وقت داشتیم که تا ساعت 5:30 معطل شدیم .  چند تا چند تا مریض میفرستاد داخل . اون هم در این شرایط کرونایی . نه ویزیت اصولی داشت و نه سابقه بیماری میپرسید . من و سنگ هر دو به ویزیت نیاز داشتیم . بلاخره ساعت 5:30 رفتیم داخل  در حالی که یک مریض دیگه هم داخل اتاق بود . کل فضای اتاق کمتر از 6 متر بود که نصف بیشترش رو با نایلون پوشونده بود و خودش نشسته بود داخلش و نصف باقی مانده رو یک  خانم نشسته بود که داروها رو داخل دفترچه مینوشت . اول از سنگ پرسید چته ؟ گفت اسفند کرونا گرفتم  و خواست ادامه بده گفت الان چته داستان نگو .سنگ گفت تنگی نفس  و  سنگینی و درد بدن و رفتم سی تی که گفت سی تی کو (دقیقابا همین لحن  و رفتار ) داد بهش گفت کروناست برو خونه .گفتم چی چی کروناست  اسفند گرفته یعنی تو بدنش آنتی بادی تولید نشده گفت ما این حالت رو میگیم کرونا . به زور عکس سی تی اسفند رو دادم گفتم حداقل نگاه بندازین گفت قبلا ریه راست بوده الان ریه چپ . سنگ گفت قبلا فلان انتی بیوتیک رو میخوردم کخ گفت قبلا رو ولش الان رو گوش کن برو بهت اسپری میدم  . یعنی داشتم از عصبانیت میمردم . نوبت من شد . گفت تو چته ؟‌گفتم من 9 سالی میشه آسم دارم گفت گفتم قبلا روولش الان چته . گفتم نفسم سنگین هست و داروهام تموم شده . گفت برو اسپیرومتری . انجام دادم و برگشتم گفت حالت اصلا خوب نیست . بدبخت فقط 30% ریه ات کار میکنه . برات دارو میدم . خواستم بگم چی مصرف میکردم گفت مهم نیست . تو دلم به حرفش فحش میدادم . کلا دکتر ترمالی نبود . دلم واقعا دکتر خودم رو میخواست که هر بار میگفت چقدر خوب شدی . ماه بعد بهتر میشی و ملی با احترام صحبت میکرد . بهش هم گفتم چند ماه قبل برونسکوپی انجام دادم و جواب آزمایش رو خواستم نشون بدم که ندید سی تی من رو هم ندید حتی نپرسید که وقتی همسرت کرونا گرفت تو هم گرفتی یا نه .  امدیم بیرون . زدم زیر گریه . سنگ گفت ولش کن دیونه بود . نگاهی به نسخه انداختم  .بهم آزیترومایسین داده بود در حالی که نگاهی به جواب آزمایش مینداحت میفهمید بدن من نسبت به این دارو مقاوم  هست . 280 هزار تومان پول بی زبون رو   ریختیم دور . ویزیت 80 هر کدام و 110 اسپیرومتری . با دوستمون که تشخیص کرونا رو اسفند ماه داده بودند تماس گرفتیم  .گفت بیایید پیشم. ایشون جراح قلب هستند . بهش گفتیم پیش فلان دکتر رفتیم و اینجوری شد . نگاهی به سی تی سنگ انداخت و گفت . بعد از خوب شدن باید تا دو هفته هم آنتی بیوتیک مصرف میکردی . الان این عفونت است که با آنتی بیوتیک حل میشه . دکتر چون خوب نگاه نکرده نتونسته درست توضیح بده . قابل سرایت هم نیست اما شما رعایت کنید و همون شرایط قرنطینه رو تا بهبود کامل با توجه به وضعیت خانمت داشته باشید . من رو هم گفت ترجیحا مجددا برات داروهای قبلیت رو مینویسم تا بگیری و دکترت اومد حتما مراجعه کنی بهش . گفتم این دکتر گفت فقط 30 % ریه ات کار میکنه گفت نشنیده بگیر شایدخسته بوده  .

الان خدا رو شکر حال سنگ بهتر شده . زندگی به حالت عادی برگشته . منم فعلا داروهای  قبلی رو استفاده میکنم . نمیگم خوب خوب هستم اما بدم نیستم .  ریه من خیلی وقته که همینطوری کار میکنه اما هیچ وقت دکتر کیانی حرفی بهم نزده  که این همه بهم بریزم . اینکه اونقدر درس بخونی تا استاد تمام بشی مهم نیست مهم اینه که حداقل بدونی چطور باید رفتار کنی  . به قول اون دکتر من بدبخت فقط 30 % ریه ام کار میکنه اما متاسفانه اون بدبخت هم فقط 30 % شعور و مردم داریش کار میکرد .

نظرات 12 + ارسال نظر
حوا شنبه 10 خرداد 1399 ساعت 10:15

آخ از دست چنین دکترهایی که فکر میکنند خودشون در مقام بالا هستند و بقیه رعیت هاشون... انگاری از ماتحت فیل افتادن...
همسر من بود و دکتر چنین برخوردی میکرد میشست میگذاشت روی بند...
مامان خدا بیامرزم به خاطر پیوند کلیه دوتا پزشک بودند که پیششون میرفت... یکی از اونها چنین برخوردی داشت و اصلا نگاه بیمار هم نمیکرد چه برسه به آزمایش و عکسهاش.... دیگه مامانم پیشش نرفت و پیش اون یکی که فقط انرژی میداد و خوش اخلاق بود و برخورد خوبی داشت میرفت.. تا اینکه دخترخاله ام هم به خاطر کلیه اش رفته بود پیش این دکتر بداخلاق و وقتی دخترخاله ام بهش گفته بود که خاله ام(یعنی مامان من) هم یکی از بیمارانتون بوده و وقتی که اسمش رو گفت
اون دکتر هم نه گذاشت و نه برداشت به دختر خاله گفت ما بیمارانی که دیگه پیشمون نیان مُرده حسابشون میکنیم...

منم خیلی دلم میخواست بشورمش بزارم کنار اما نشد دیگه
خیلی نفهم هستند

مامان لیلا شنبه 10 خرداد 1399 ساعت 07:25

امیدوارم حال شما و همسرتون هرچه زودتر خوب بشه و خیالتون از بابت این مریضی راحت بشه.

ممنون . لطف داری که ما رو دعا میکنید

نسترن چهارشنبه 7 خرداد 1399 ساعت 16:24

دکتر من هم که سالی دوبار باید برم پیشش خیلی اخلاق بدی داره!
اصلاااا نمیذاره صحبت کنیتو دو دقیقه ویزیت میکنه ولی حداقل معطلی تو مطبش سه چهار ساعته

خدایی یعنی اون پول ویزیتی که میگیرند حلال است ؟؟؟؟؟

خانمـــی چهارشنبه 7 خرداد 1399 ساعت 09:20 http://harfhaye-dele-khanomi.mihanblog.com/

سلام شیشه جان خیلی ناراحت دم از این پستت
متاسفانه از این مدل دکترا دااااااریم
انشاالله زوده زود هر دو تون خوب شین و بیای بنویسی اینجا

مممنون عزیزمممممممم

گندم چهارشنبه 7 خرداد 1399 ساعت 01:37

خوب منم تیکه انداختم بهش دیگه از سلامت خودش محافظت می کرده و در مورد خودش که خوب بلد بوده فاصله رو رعایت کنه با خودش گفته اینا که همه مریضن آب که بالارفته از سرشون حالا چه یک وجب چه صد وجب

تیکه ریز بود دقت نکردم .

مینو سه‌شنبه 6 خرداد 1399 ساعت 19:06 http://Rozhayetanhaie.blogsky.com

چقدر زشت
ناراحت کننده بود
انسانم آرزوست......

به راستی که انسانم آرزوست

زینب سه‌شنبه 6 خرداد 1399 ساعت 18:41

انشاءالله که الان بهترین؟
به عنوان یک قانون کلی مطب دکتری که چندتا مریض باهم می بینه مراجعه نکنید. یعنی همون اول بیاین بیرون.

ممنون
کلا حواسم سر کتر جمع هست اما اینبار به خاطر همسرم و شرایطش مجبور بودیم . البته نباید عجله میکردم . چون دوست همسرم ویزیت نمیگیرن از ما خجالت کشیدیم پیششون بریم هر چند که بعد باز رفتیم پیش ایشون

دل آرام سه‌شنبه 6 خرداد 1399 ساعت 14:44

خیلی از این تیپ دکترا بدم میاد.
دکترم یه مشاوره نوشت برا به قول تو استاد تمام، اینقدر بد برخورد کرد، انگار دزد گرفته. میگفت،آره شما کارمندای بیمارستان الکی میاید اینجا که من استعلاجی بنویسم. چیزیت نیست، برو سرکار، اصلا گوش نداد من چه‌جوری هستم. شرح حال نشنید، گوش نداد سری قبلی چه طوری بودم. یه مدت اعصابم خورد بود بابت رفتارش. دکترم دوبار دیگه هم گفته برو پیشش، گفتم نمیرم. نمیفهمه. عصبیم میکنه.
تازه هیچی نشنیده بود داروهایی که دکترم داده بود قطع کرد سر خود.
خدا از سرشون بگذره. خیلی رو اعصابن. صد تومنم ویزیت دادم تازه.

متاسفانه کم هم نیستند و زیادن . فکر میکنند چی هستند . حالم ازشون بهم میخوره

سحر سه‌شنبه 6 خرداد 1399 ساعت 13:35 http://Senatorvakhanomesh.blogfa.com

چقدر بد حرف زده دکتر...
نمی دونم‌چی بگم
انشاالله هر دو زود زود خوب بشین،از ته قلبم دعاکردم

متاسفانه صحبتشون تا همین الان روح و روانم رو کاملا بهم ریخته

محدثه سه‌شنبه 6 خرداد 1399 ساعت 10:18

میدونم مهم نیستن این آدم ها ! ولی الان خودم هم گیر همچین بیشعوری افتادم، میگم کاش میشد آدم اینا رو بشوره اویزون کنه... اه از این احمق ها

اونروز ناراحت شدم گفتم فکر کن به کسی که سرطان داره و خودش هم میدونه بگن بدبخت چند ماه دیگه میمیری، من که خودم میدونم نفسم به سختی کشیده میشه اون جمله دیگه چی بود، با رعایت نکردن بهداشت و فاصله کاری ندارم اما واقعا اون حرف کل روانم رو بهم ریخت

شکوه سه‌شنبه 6 خرداد 1399 ساعت 09:48

سلام عزیزم خیلی از خوندن این پست ناراحت و عصبانی شدم انگار از مریض طلبکارن در ضمن فکر نکنید هرکی استاد دانشگاه هستش لزوما پزشک بهتریه اغلبشان از طریق رانت و رابطه هیئت علمی میشن البته باید بگم درسته خیلی وقتا مریض ها با پزشکان خوب تا نمیکنن ولی کلا پزشکان هم بخصوص اونایی که اسم و رسم دارن رفتار درستی با بیمار ندارن امید وارم هر چه زود تر سلامتی و آرامش به خانواده تون برگرده در خاتمه بگم که من پزشک هستم ولی من هم از رفتار بد برخی پزشکان در امان نماندم خدا انشاالله به همه سلامت روحی عطا کنه آمین

سلام
قبول که از طریق رابطه جذب هیئت علمی میشن اما مگه درجه علمی شون بر اساس رابطه و پارتی بازیه،. مقالات علمی و ISI چی؟
انشالله که همیشه موفق باشید، یک چیز عجیب داخل مطبشون دیدم که در موردش مطلب نیزارم

گندم سه‌شنبه 6 خرداد 1399 ساعت 09:08 http://40week.blogf.com

یعنی دعوا نکردی ؟ نزدی تو پوزش ؟
خسته بوده این بدبخت مدافع سلامت بدبخته که باید با اون اخلاق ،خودش رو تا شب تحمل کنه .
وقتی دیدی سنگ رو اونجوری معاینه کرد باید وقتی نوبتت میشد میگفتی نمی خوام ویزیت بشم حداقل 80 تومن زنده میشد .
خیلی عصبانی شدم.
منم تو عید یک سرماخوردگی جزئی داشتم برام آزیترو نوشت و دو هفته تمام روزی یکی خوردم دکتر گفت اصلا این پروتکل درمانشه . گفتم عفونت و گلو درد ندارم گفت خوبه بخور برای پیش گیری از عفونته .
حالا رو حسایب اینکه برای همه می نوشته برای تو هم نوشته . آخ کاش چندتا حرف که بهش می گفتی.

من احساسی از مدافع سلامت بودم از اون دکتر نداشتم، اگر بود سه تا مریض نمیفزستاد، ما که داخل بودیم یک خانم قبل ما بود من و همسرم هم بودیم که به قول خودش کرونا بود یک زن و شوهر هم اومدند داخل که حال خانمه اونقدر بد بود که اورژانس اومد برد بیمارستان ، کسی که یکبار مدافع سلامت بوده باشه حداقل فاصله اجتماعی رو درک میکنه و عمل میکنه
اونقدر دلم میخواست چند تا حرف درشت بارش کنم اما... حیف اسلام دست و پام رو بسته بود

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.